Scroll Top
 Plat Lactium 2025

Osona CuinaFet a Osona i Lluçanès Territori Serè ,  juntament amb Lactium, impulsen les jornades gastronòmiques #PlatLactium. Del 18 d’abril al 4 de maig  els restaurants del col·lectiu comptaran amb un plat elaborat amb formatges de Fet a Osona (XPT d’Osona), de Lluçanès Territori Serè (XPT Lluçanès).

El col·lectiu Osona Cuina i altres restaurants d’Osona i del Lluçanès donen el tret de sortida així a la Fira Lactium de Vic amb unes noves Jornades Gastronòmiques centrades en formatges del territori. Es tracta d’una proposta gastronòmica on 12 restaurants introdueixen els formatges en plats dolços i salats. Algunes de les propostes ja formen part de la carta habitual dels restaurants mentre que d’altres s’han creat expressament per a l’ocasió.

Els productors participants a la campanya #platlactium2025 i els restaurants que cuinen els seus formatges són els següents:

Formatgeria Mas Rovira 

  • INSÒLIT. Gyozas d’ànec i poma, praliné de nous i salsa de formatge Garrotxa de Mas Rovira

Formatges Riudavets

  • Restaurant Via. Vel de fruits vermells amb formatge Jove de Cabra de Riudavets i essència balsàmica
  • El Bart. Galta de vedella estofada amb formatge Jove de Cabra de Riudavets i rúcula

Formatges Bauma

  • La Competència. Milfulls de tàrtar de salmó amb crema ácida de Borredà de La Bauma i raifort.

Formatgeria Molí de la Llavina

  • Mas Monells. Galta de porc a baixa temperatura farcida amb formatge Blau d’Osona del Molí de la Llavina, salsa de ratafia i nous.

Formatgeria Mas el Garet

  • Bareku. Bikini de carnitas i alvocat amb formatge El Traginer de Mas el Garet

Formatges Lluçà

  • Cafè del MigCoca torrada, sobrassada, mel i formatge El Prior de Formatges de Lluçà + cannoli farcit amb mousse de ricotta de formatge de cabra de Formatges de Lluçà

Formatges Betara

  • Fonda SalaCarpaccio de llom de cérvol fumat, formatge Farcell de Búfala de Betara i amanida d’escarola, favetes i pinyons

Granja Comas

  • Can FortunyNúvol de mató de Vaca de Granja Comas i ametlla amb mel

Formatgeria d’Espinelves 

  • Devici Bars de VinsBikini de Mas Corcó Pagesos Forners amb lletons de vedell mamet i el Miner d’Espinelves de Formatge d’Espinelve

Formatgeria Reixagó

  • Ca La Cinta. Hamburguesa de cérvol amb formatge Sant Ignasi de Formatges Reixagó
  • Cal Trumfo. Amanida Cèsar amb formatge Reixagó de Formatges Reixagó